Marketing Tanszék választható szak/diplomadolgozati témák
Szakdolgozathoz választható témakörök:
Dr. Gyenge Balázs témái
- A fogyasztói és vásárlói magatartásra ható tényezők elemzése valamely konkrét termék, márka (esetleg termékcsoport) esetén (mind a tartós fogyasztási cikkek, mind az FMCG termékek körében)
- Az egyszemélyes háztartások vásárlási és fogyasztási sajátosságai (szenior és szingli marketing)
- A vásárlási döntés teljes folyamatának elemzése adott termék, termékkör vagy márka estén
- A fogyasztói (vásárlói) üzletválasztás egyes elemeinek vizsgálata adott bolt, bolttípus, (esetleg ehhez kapcsolódó) termékkör esetén
- Az (élelmiszer) nagy- és kiskereskedelmi vállalatoknál folyó marketingtevékenység elemzése
- A bevásárlóközpontokban megfigyelhető vásárlói magatartás elemzése
- A (kereskedelmi) marketingmix valamely elemének (ár, termék, disztribúciós és kommunikációs politika) bemutatása és vizsgálata konkrét vállalat vagy termék esetén
- A gyerekek fogyasztói, vásárlói magatartásának vizsgálata, döntéseiket befolyásoló tényezők elemzése
- A marketing alkalmazása a kulturális életben (például: színház marketing, múzeum marketing, könyv marketing)
Dr. Papp János témái
- Versenyelemzés egy meghatározott termék vagy termékcsoport piacán.
- Marketingtevékenység átfogó elemzése egy konkrét vállalkozás keretében.
- Marketingtevékenységek elemzése új termék piaci bevezetésekor.
- Környezettudatosság a marketing kommunikációban Hatása fogyasztói magatartásra ("zöld marketing")
- "Egy vállalat" marketing kommunikációs tevékenységének átfogó elemzése
- "Egy márka kommunikációs stratégiájának a bemutatása.
- "Egyik marketing kommunikációs eszköz" (reklám, vásárok, kiállítások,SP, PS, pr.) elemzése (célcsoportok, márkák, üzenetek szerint).
- Hatásosság és hatékonyság elemzése kampányokban. Reklámkampányok elemzése.
- Rádió, TV, Óriásplakát, Sajtó, alkalmazási lehetőségei,a média hatás elemzése.
- Eladóhelyi reklámok, akciók (POP, POS) tervezése, elemzése.
- Merchandising alkalmazási lehetőségei.
- A csomagolás szerepe a marketingben.
- Termékmarketing és márkastratégiák bevezetéstől az újrapozícionálásig
- Szolgáltatások marketingjének kommunikációs sajátosságai.
- Egy vállalkozás piacra lépésének marketingtervezése
- Bor és marketing kapcsolata a gyakorlatban
- A marketingkommunikáció és a bor kapcsolata
- A bor csomagolásának jelentősége, a promóciós mix-ben
- Borvásárlási és borfogyasztási szokások vizsgálata
- Marketing tevékenységek vállalati elemzése
- Fogyasztói szokások vizsgálata a reklámokban
- Kultúraközi marketing kommunikációs sajátosságai
- A bor kultúrákban betöltött szerepének kommunikációs elemzése
Dr. Kovács Annamária témái
- A fogyasztói magatartás átfogó elemzése konkrét termék, termékcsoport vagy márka esetében.
- Generációs marketing (Valamely generáció átfogó jellemzése, vagy különböző generációk összehasonlító elemzése)
- Médiafogyasztási szokások elemzése
- Egészség- és/vagy környezettudatos fogyasztói magatartás elemzése egy konkrét termék, vagy termékcsoport esetében
- Környezetbarát termék(ek) marketingje
- Zöld marketing
- Társadalmi felelősségvállalás (CSR) egy konkrét cég/intézmény esetében, egy konkrét ágazatban
- Fenntartható fogyasztói magatartás
- Fenntartható vállalati gyakorlat
- Marketingtevékenység az élelmiszer szektorban (konkrét vállalat, vagy ágazat, vagy termék esetében)
- A bioélelmiszerek marketingje
- Az ökológiai mezőgazdaság marketingje
- A szinglik fogyasztói szokásainak elemzése
- A szeniorok fogyasztói szokásainak elemzése
- A DINKIk fogyasztói szokásainak elemzése
- A gyermekek/fiatalok fogyasztói szokásainak elemzése
Horváth Ádám témái
- Vállalatok marketing tevékenységének és fogyasztói megítélésének bemutatása, elemzése
- Kulturális fogyasztáshoz (film, televízió) köthető fogyasztói magatartás vizsgálata
- Filmes merchandising alkalmazása és fogyasztói megítélése
- Filmes termékelhelyezés alkalmazása és annak fogyasztói magatartásra gyakorolt hatásának vizsgálata
- Egy vállalat marketing kommunikációs tevékenységének és fogyasztói megítélésének bemutatása