Gyorsmenü

Marketing Tanszék választható szak/diplomadolgozati témák

Szakdolgozathoz választható témakörök:

 

Dr. Gyenge Balázs témái

  1. A fogyasztói és vásárlói magatartásra ható tényezők elemzése valamely konkrét termék, márka (esetleg termékcsoport) esetén (mind a tartós fogyasztási cikkek, mind az FMCG termékek körében)
  2. Az egyszemélyes háztartások vásárlási és fogyasztási sajátosságai (szenior és szingli marketing)
  3. A vásárlási döntés teljes folyamatának elemzése adott termék, termékkör vagy márka estén
  4. A fogyasztói (vásárlói) üzletválasztás egyes elemeinek vizsgálata adott bolt, bolttípus, (esetleg ehhez kapcsolódó) termékkör esetén
  5. Az (élelmiszer) nagy- és kiskereskedelmi vállalatoknál folyó marketingtevékenység elemzése
  6. A bevásárlóközpontokban megfigyelhető vásárlói magatartás elemzése
  7. A (kereskedelmi) marketingmix valamely elemének (ár, termék, disztribúciós és kommunikációs politika) bemutatása és vizsgálata konkrét vállalat vagy termék esetén
  8. A gyerekek fogyasztói, vásárlói magatartásának vizsgálata, döntéseiket befolyásoló tényezők elemzése
  9. A marketing alkalmazása a kulturális életben (például: színház marketing, múzeum marketing, könyv marketing)

 

Dr. Papp János témái

  1. Versenyelemzés egy meghatározott termék vagy termékcsoport piacán.
  2. Marketingtevékenység átfogó elemzése egy konkrét vállalkozás keretében.
  3. Marketingtevékenységek elemzése új termék piaci bevezetésekor.
  4. Környezettudatosság a marketing kommunikációban Hatása fogyasztói magatartásra ("zöld marketing")
  5. "Egy vállalat" marketing kommunikációs tevékenységének átfogó elemzése
  6. "Egy márka kommunikációs stratégiájának a bemutatása.
  7. "Egyik marketing kommunikációs eszköz" (reklám, vásárok, kiállítások,SP, PS, pr.) elemzése (célcsoportok, márkák, üzenetek szerint).
  8. Hatásosság és hatékonyság elemzése kampányokban. Reklámkampányok elemzése.
  9. Rádió, TV, Óriásplakát, Sajtó, alkalmazási lehetőségei,a média hatás elemzése.
  10. Eladóhelyi reklámok, akciók (POP, POS) tervezése, elemzése.
  11. Merchandising alkalmazási lehetőségei.
  12. A csomagolás szerepe a marketingben.
  13. Termékmarketing és márkastratégiák bevezetéstől az újrapozícionálásig
  14. Szolgáltatások marketingjének kommunikációs sajátosságai.
  15. Egy vállalkozás piacra lépésének marketingtervezése
  16. Bor és marketing kapcsolata a gyakorlatban
  17. A marketingkommunikáció és a bor kapcsolata
  18. A bor csomagolásának jelentősége, a promóciós mix-ben
  19. Borvásárlási és borfogyasztási szokások vizsgálata
  20. Marketing tevékenységek vállalati elemzése
  21. Fogyasztói szokások vizsgálata a reklámokban
  22. Kultúraközi marketing kommunikációs sajátosságai
  23. A bor kultúrákban betöltött szerepének kommunikációs elemzése

 

Dr. Kovács Annamária témái

  1. A fogyasztói magatartás átfogó elemzése konkrét termék, termékcsoport vagy márka esetében.
  2. Generációs marketing (Valamely generáció átfogó jellemzése, vagy különböző generációk összehasonlító elemzése)
  3. Médiafogyasztási szokások elemzése
  4. Egészség- és/vagy környezettudatos fogyasztói magatartás elemzése egy konkrét termék, vagy termékcsoport esetében
  5. Környezetbarát termék(ek) marketingje
  6. Zöld marketing
  7. Társadalmi felelősségvállalás (CSR) egy konkrét cég/intézmény esetében, egy konkrét ágazatban
  8. Fenntartható fogyasztói magatartás
  9. Fenntartható vállalati gyakorlat
  10. Marketingtevékenység az élelmiszer szektorban (konkrét vállalat, vagy ágazat, vagy termék esetében)
  11. A bioélelmiszerek marketingje
  12. Az ökológiai mezőgazdaság marketingje
  13. A szinglik fogyasztói szokásainak elemzése
  14. A szeniorok fogyasztói szokásainak elemzése
  15. A DINKIk fogyasztói szokásainak elemzése
  16. A gyermekek/fiatalok fogyasztói szokásainak elemzése

Horváth Ádám témái

  1. Vállalatok marketing tevékenységének és fogyasztói megítélésének bemutatása, elemzése
  2. Kulturális fogyasztáshoz (film, televízió) köthető fogyasztói magatartás vizsgálata
  3. Filmes merchandising alkalmazása és fogyasztói megítélése
  4. Filmes termékelhelyezés alkalmazása és annak fogyasztói magatartásra gyakorolt hatásának vizsgálata
  5. Egy vállalat marketing kommunikációs tevékenységének és fogyasztói megítélésének bemutatása